Allude

Allude
Producten per pagina 
Producten per pagina 


 

Allude
 
Allude's weg naar succes begint in München in 1993 met een idee dat even simpel als opwindend is: delicaat zacht kasjmier omzetten in vrouwelijke modekleding en de sensualiteit van het materiaal vertalen naar moderne collecties. Andrea Karg - de oprichter en creatief directeur van het bedrijf - begint met passie aan haar missie. Haar eerste ontwerp is een taps toelopende pullover met V-hals: een perfect stuk dat de vrouwelijke vormen benadrukt en in elke outfit past. De trui van Karg wordt nog steeds geproduceerd, waardoor het Allude's bestverkochte stuk is. 
 
Designercollectie
Van een in München gevestigd knitwear-label tot een wereldwijd lifestyle-merk: in slechts een paar jaar tijd is de lijn uitgebreid tot een designercollectie die elk seizoen wordt uitgebracht en die ongeveer 300 stuks in meer dan 50 kleuren en zes verschillende maten omvat.
 
Eerste kasjmiermerk met een eigen show

Een beslissende mijlpaal in het succesverhaal van het merk is de toelating tot de beroemde Chambre Syndicale du Prêt-à-Porter des Couturiers et des Créateurs de Mode in Parijs. Allude verscheen op elke Paris Fashion Week van 2012 tot 2015, het enige Duitse label en het eerste gespecialiseerde kasjmiermerk met een eigen show. Andrea Karg grijpt de kans om kasjmier op de katapult te zetten en haar vakmanschap naar het wereldtoneel te katapulteren. Ze onthult het verborgen showcasepotentieel van kasjmier en toont het aanpassingsvermogen van de weelderige stof.

High-end designermerk
 
Allude ziet zichzelf als een high-end designermerk dat momenteel midden in de internationale expansie staat. Ongeveer 40 procent van de omzet wordt in het buitenland behaald, met name in Frankrijk, Rusland, het VK en de VS. Het bedrijf profiteert ook van de gestaag stijgende koopkracht van verschillende Aziatische landen. Naast de showroom in München zijn er ook presentatieruimtes geopend in Parijs, Amsterdam, Antwerpen, Kopenhagen, Milaan, New York en Salzburg.

Navigatie